katalogi stron

Jak samodzielnie pozycjonować strony internetowe?

Pozycjonowaniem stron internetowych zajmują się na ogół specjalizujące się w tym firmy, ewentualnie większe od nich agencje marketingowe, których oferty obejmują też różne dodatkowe usługi. Nierzadko tworzą one strony dla klientów, zajmują się copywritingiem, a nawet obsługują profesjonalne katalogi firm.

Co niektórzy jednak – zwykle ci bardziej odważni lub oszczędni – postanawiają samodzielnie zadbać o renomę swojej firmy. Decydują, że sami wcielą pozycjonowanie witryn internetowych w życie i porządnie się nim zajmą. O dziwo nie jest to rozwiązanie z góry skazane na porażkę, jednakże trzeba odpowiednio do niego podejść, by cokolwiek na nim (i na pozycjonowaniu) zyskać.

Polecamy: mocne autorskie moderowane katalogi stron EuroKatalogi.pl

Na ogół każdy przedsiębiorca potrafi mniej więcej wytłumaczyć, czym jest pozycjonowanie i jakie są jego cele. Nie jest to jednak żadna nadzwyczajna widza, bo każdy jest w stanie ją zdobyć w ciągu kilku sekund, o ile posłuży się Internetem. A nawet ci, których wiedza na temat pozycjonowania znacznie wykracza poza absolutne podstawy, często niestety nie potrafią podejmować skutecznych działań i nie potrafią przełożyć jej na praktykę. Teoria to nie wszystko. A trudno, by przedsiębiorca ćwiczył swoje umiejętności na własnej stronie i ryzykował otrzymaniem blokady od wyszukiwarki albo nagłym spadkiem pozycji strony w wyszukiwarkach.

Pozycjonowanie stron internetowych musi być więc przemyślane. Nie tak trudno ogólnie spopularyzować stronę w sieci, ale prawdziwą sztuką jest trafić z nią do tych osób, które wykażą nią większe zainteresowanie. A tylko takie działania mają sens. Nawet jeśli strona będzie codziennie odwiedzana przez tysiące Internautów, to jeszcze o niczym nie świadczy, bo najważniejsze jest to, by jej odbiorcy chcieli czytać o zamieszczanych na niej produktach lub usługach. Sam wybór grupy docelowej ma znaczenie. A mało kto, kto samodzielnie zajmuje się pozycjonowaniem, w ogóle o nim myśli.

Można samodzielnie pozycjonować stronę, wykorzystując do tego celu copywriting, link building czy katalogi stron, ale najczęściej nie jest to proste. Jeżeli natomiast działania związane z pozycjonowaniem będą podejmowane przez niedoświadczone i niezaznajomione z tematem osoby, istnieje spore ryzyko, że strona więcej na nich straci niż zyska.