Każda firma doskonale zdaje sobie sprawę, że aby przyciągnąć jak najwięcej klientów musi stać się jak najbardziej rozpoznawalna na rynku. Temu właśnie służą odpowiednio dopasowane kampanie reklamowe, które w dużej mierze opierają się na właściwie dobranych gadżetach reklamowych.
Pośród bardzo wielu artykułów, wykorzystywanych jako gadżety reklamowe szczególne miejsce od pewnego czasu zajmują z pewnością czekoladki reklamowe i wszelkie inne słodycze reklamowe. Potrafią one doskonale przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, uwielbiają je szczególnie dzieci, dlatego wszędzie tam, gdzie są one odbiorcami danej kampanii pojawiają się słodkie upominki jako forma marketingu. Słodycze stosowane w reklamie to zazwyczaj wybrane cukierki z nadrukiem logo na opakowaniach. Często poza samym logo opakowania są wykonywane w odpowiednich kolorach, kojarzonych z firmą i przez nią stosowanych. To, jaka powierzchnia jest widoczna i jakiej wielkości elementy można na niej umieścić uzależnione jest przede wszystkim od tego, jakie rodzaje cukierków zostaną wybrane jako gadżety reklamowe. Wielu klientów decyduje się na wybór takich jak krówki, ze względu na ich kształt. Cukierki przypominają wyglądem prostokąt, dlatego też po zapakowaniu nadrukowane na papierkach logo jest widoczne.
Koszt wykonania cukierków reklamowych to w dużej mierze koszt zaprojektowania i wykonania opakowań do nich, zgodnych z wymogami klienta. Wiele drukarni oferuje możliwość bezproblemowego wykonania takiej usługi, a koszt druku uzależniony jest bardzo często przede wszystkim od ilości zamówionych opakowań, zazwyczaj im większa ilość tym niższy koszt. Ze względu na rosnącą ilość firm zajmujących się wykonywaniem słodyczy reklamowych w tym także wydrukiem opakowań, obecnie klienci mogą liczyć nie tylko na coraz bardziej przystępne ceny, ale również na wiele ułatwień, jak na przykład darmowy projekt.
Słodycze jako forma reklamy poleca obecnie niemal każda agencja reklamowa, zajmująca się tworzeniem kampanii. Mogą być one stosowane w każdej chwili i na każdym etapie kampanii, stały się obecnie nieodłącznym widokiem poczekalni czy stanowisk obsługi klienta w wielu biurach, bankach czy w takich miejscach jak przychodnie lekarskie, odwiedzane przez wiele osób.