Kolejną częścią SEM jest marketing social media (SMM). SMM jest rodzajem marketingu, który polega na wykorzystywaniu mediów społecznościowych do wywierania wpływu na konsumentów, że produkty i/lub usługi jednej firmy są cenne. Niektóre z najnowszych osiągnięć teoretycznych obejmują zarządzanie marketingiem w wyszukiwarkach (SEMM). SEMM odnosi się do działań, w tym SEO, ale koncentruje się na zwrocie z inwestycji (ROI) zarządzania zamiast odpowiedniego budowania ruchu (jak w przypadku głównego nurtu SEO). SEMM również integruje organiczny SEO, starając się osiągnąć najwyższy ranking bez korzystania z płatnych środków do osiągnięcia tego, i płacić za kliknięcie SEO.

Pozycjonowanie stron Warszawa na projekcie układu strony internetowej

Na przykład, część uwagi jest umieszczana na projekcie układu strony internetowej oraz w jaki sposób treść i informacje są wyświetlane odwiedzającemu stronę. SEO & SEM są dwa filary jednego zadania marketingowego i obie strony obok siebie, aby osiągnąć znacznie lepsze wyniki niż skupienie się tylko na jednym filarze.

https://gogler.pl/pozycjonowanie-stron-warszawa/

Płatna reklama poszukiwawcza nie jest pozbawiona kontrowersji, a kwestia tego, w jaki sposób wyszukiwarki prezentują reklamę na swoich stronach wyników wyszukiwania, jest przedmiotem serii badań i raportów przygotowanych przez Consumer Reports WebWatch. Federalna Komisja Handlu (FKH) również wystosowała w 2002 r. pismo dotyczące znaczenia ujawniania płatnych reklam w wyszukiwarkach w odpowiedzi na skargę Commercial Alert, grupy rzecznictwa konsumentów powiązanej z Ralphem Naderem.

Kolejną etyczną kontrowersją związaną z marketingiem wyszukiwarek jest kwestia naruszenia praw do znaków towarowych. Debata na temat tego, czy osoby trzecie powinny mieć prawo do składania ofert na marki swoich konkurentów, toczy się od lat. W 2009 r. Google zmienił swoją politykę, która wcześniej zabraniała tej taktyki, umożliwiając stronom trzecim składanie ofert na markowych warunkach, pod warunkiem, że ich strona docelowa w rzeczywistości dostarcza informacji na temat znaku towarowego. Mimo że polityka ta została zmieniona, nadal jest to źródłem gorącej debaty[28].

Pozycjonowanie stron Warszawa a podawanie rankingu

W dniu 24 kwietnia 2012 roku wiele osób zauważyło, że Google zaczęło karać firmy, które kupują linki za podawanie rankingu. Aktualizacja Google nazywała się Penguin. Od tamtej pory Google opracował kilka różnych aktualizacji pingwin/Panda. SEM nie ma jednak nic wspólnego z zakupem linków i skupia się na organicznym SEO i zarządzaniu PPC. Od 20 października 2014 Google opublikował trzy oficjalne zmiany w swojej aktualizacji pingwinowej.

W 2013 roku Sąd Apelacyjny Dziesiątego Obwodu orzekł w sprawie Lens.com, Inc. przeciwko 1-800 Contacts, Inc., że sprzedawca soczewek kontaktowych online Lens.com nie dopuścił się naruszenia praw do znaku towarowego, kupując reklamy wyszukiwania z wykorzystaniem zarejestrowanego federalnie przez konkurenta 1-800 Contacts znaku towarowego 1800 CONTACTS jako słowa kluczowego.

W sierpniu 2016 r. Federalna Komisja Handlu złożyła skargę administracyjną przeciwko 1-800 Contacts, twierdząc między innymi, że jej praktyki w zakresie egzekwowania praw do znaków towarowych w przestrzeni marketingowej wyszukiwarek nadmiernie ograniczyły konkurencję, naruszając Ustawę o FKH. 1-800 Kontaktów zaprzeczyło wszelkim nadużyciom i ma stawić się przed sędzią administracyjnym FKH w kwietniu 2017 r.