Różne publikacje periodyczne projektują swoje publikacje, łącznie z typografią, tak, aby osiągnąć określony ton lub styl w studiu graficznym. Na przykład, USA Today używa pogrubionego, barwnego i stosunkowo nowoczesnego stylu poprzez użycie różnych krojów pisma i kolorów; rozmiary czcionek znacznie się różnią, a nazwa gazety jest umieszczona na kolorowym tle. Natomiast New York Times stosuje bardziej tradycyjne podejście, z mniejszą ilością kolorów, mniejszą zmiennością czcionki i większą liczbą kolumn.

Drukarnia wielkoformatowa w ręku plastyka

Zwłaszcza na pierwszej stronie gazet i na okładkach czasopism nagłówki często umieszczane są w większych krojach pisma, aby przyciągnąć uwagę, i umieszczane są w pobliżu masztów.
Typografia wykorzystywana do charakteryzowania tekstu: Typografia ma na celu ukazanie charakteru tekstu w studiu graficznym. Za pomocą typografii tekst może natychmiast ujawnić nastrój, który autor zamierza przekazać czytelnikom. Wiadomość przekazywana przez tekst ma bezpośredni związek z wybranym krojem pisma. New vision.

litery świetlne
Dlatego, gdy osoba koncentruje się na typografii i ustawianiu typu, musi zwrócić szczególną uwagę na krój pisma, który zdecyduje się wybrać.
Wyboru właściwego kroju czcionki dla danego tekstu można dokonać dopiero po dokładnym przeczytaniu tekstu, zrozumieniu jego kontekstu i zrozumieniu tego, co tekst ten chce przekazać. Po zrozumieniu tekstu przez maszynistę, jest on odpowiedzialny za używanie odpowiedniej czcionki w celu uszanowania pisania wykonanego przez autora tekstu. Wiedza na temat wyboru właściwego krój pisma wiąże się ze zrozumieniem historycznego tła krojów pisma oraz powodów, dla których ten krój pisma został stworzony.

Drukarnia wielkoformatowa w ręku drukarza

Na przykład, jeśli tekst jest zatytułowany „Transakcje na rynku nieruchomości komercyjnych” i dalej rozwija się na rynku nieruchomości w całej organizacji, to odpowiedni krój pisma do wykorzystania w tym przypadku jest krój pisma typu serif. Taki krój pisma byłby odpowiedni, ponieważ autor zamierza poinformować słuchaczy o poważnym temacie, a nie zabawiać ich anegdotą, dlatego też szoryfowy krój skutecznie i natychmiast oddawałby publiczności poczucie powagi drukarni wielkoformatowej.
Typograf używałby również czcionki o większych rozmiarach w tytule tekstu, aby podkreślić znaczenie tytułu tekstu, który bezpośrednio informuje czytelnika o strukturze, w jakiej tekst ma być czytany, a także aby zwiększyć czytelność z różnych odległości widzenia.
Typografia wykorzystywana do praktycznej lektury: Typografia nie tylko ma bezpośredni związek z poszanowaniem tonu tekstu, ale również ponosi odpowiedzialność za to, aby publiczność rozpoczęła proces lektury i podtrzymywała uwagę publiczności w całym tekście. Chociaż można potencjalnie wykorzystać typografię do zwrócenia uwagi czytelnika na rozpoczęcie procesu czytania i stworzenia pięknego/atrakcyjnego tekstu, to jednak sztuka typografii nie ogranicza się tylko do estetyki.
Typografia jest rzemiosłem, które nie jest ściśle związane z estetycznym wyglądem tekstu. Przeciwnie, celem typografii jest uczynienie doświadczenia czytelniczego praktycznym i użytecznym. Użycie pogrubionych kolorów, wielu krojów pisma i kolorowych teł w projekcie typograficznym może przyciągać wzrok, jednak może nie być odpowiednie dla wszystkich fragmentów tekstu i spowodować, że tekst stanie się nieczytelny